Esmé en Esther in Uganda!

Onze laatste update!

Hoi allemaal!

De tijd vliegt hier voorbij, het eind is al in zicht! We zullen jullie weer een update geven van onze belevenissen.

We zijn de afgelopen 2 weken druk bezig geweest met het opknappen van klaslokalen. In totaal hebben we 3 klaslokalen kunnen opknappen, schilderen en versieren! We werden hierbij geholpen door een drietal dove oudere jongens. Die hier ook veel plezier aan beleefde! De klaslokalen zien er echt geweldig uit nu, de kinderen vinden het ook helemaal mooi.

Ook hadden we natuurlijk besloten om voor alle 180 kinderen nieuwe schoenen te kopen. Hier zijn we ook druk mee bezig geweest, want dit bleek een hele klus te zijn! Van elk kind hebben we eerst de voeten opgemeten, doormiddel van de voet op een papier over te trekken. Na een mooi lijstje gemaakt te hebben met alle maten konden we gaan shoppen. Op de lokale markt in Soroti hadden we op zaterdags onze bestelling doorgegeven, van zo'n +/- 100 paar schoenen en hadden we aangegeven dit maandag te komen ophalen. Echter toen wij maandags kwamen werden we rustig op een stoel gezet en gingen ze op hun dooie gemakje schoen voor schoen zoeken. Na een uur wachten waren we het zat en zijn we zelf de schoenen maar bij elkaar gaan zoeken. Dit was nog wel een slim idee, want van hun verzameling bleek niets te kloppen. Als wij 5 paar hadden opgeschreven hadden hun er rustig 10 gedaan en dan van een andere maat maar 1 paar.

Ook wilden we wat leuks met de kinderen gaan doen. Als eerste hebben we met de Nursery (kleuterklas) een knutsel middag gehouden. Aantal van deze kinderen hadden nog nooit getekend of geknutseld en snapte er helemaal niets van! Maar uiteindelijk zaten ze met een lachend gezicht allemaal wat moois te maken. Alle tekeningen hangen nu netjes op het prikbord in de nieuwe opgeknapte klas! Helemaal trots natuurlijk!

Omdat we geen tijd hebben om met alle klassen wat leuks te gaan doen hebben we vandaag een film middag gehouden voor iedereen. Bijna alle kinderen kwamen om naar de film te kijken en ook kreeg iedereen een lolly! Gefascineerd werd er gekeken naar een film over roofdieren en de kinderen waren ons weer erg dankbaar! Een leuk afscheidsfeestje!

Zoals jullie lezen zijn we druk op de dovenschool bezig geweest. We zijn nog wel op de kraamkliniek geweest om spullen en kleding uit te delen, maar we hebben hier niet meer gewerkt. De dovenschool bevalt ons veel beter en een lach op de gezichtjes doet al heel veel goeds!

Tussendoor zijn we ook nog een weekendje weg geweest met Nel en Evert wat we erg leuk vonden! We zijn toen op bezoek geweest bij een Albino kindje, erg indrukwekkend en we hebben er erg mooie foto's van die jullie zeker een keer moeten zien!

Onze reis zit er alweer bijna op! Zondag gaan we weer terug naar Entebbe en gaan dan maandag avond laat weer richting Nederland! We hebben het hier erg naar ons zin gehad, ook al ging niet alles zoals we verwacht hadden bij de organisatie van Kwagala Foundation. Uiteindelijk is alles wel goed gekomen met behulp van Nel en Evert en ons doorzettingsvermogen! Ook vonden we het erg leuk om van iedereen reactie te krijgen! Op naar de laatste dagen! We zien jullie in Nederland weer.

Liefs Esther en Esmé

jolanda

geniet nog even van de laatste dagen daar zie jullie dinsdagochtend op schiphol!!!!

Sonja

Geniet nog maar even van alle dingen die jullie meemaken.We zien jullie weer gauw!! Knuffel Theo en Sonja xxx

Femmie

Nou hier mijn reactie hoor ;)

Mooi dat jullie het zo naar je zin hebben en ben benieuwd naar de foto's!
Veel plezier nog de laatste dagen daar!
Nemen jullie nog een neger kindje mee? :)

erika

Geniet er nog maar even van . Eén ding is zeker , deze ervaring pakt niemand van jullie af .
Ik ben benieuwd naar de foto's

martien vermeij

Esther en Esme, ik heb al jullie verhalen gelezen en vindt dat jullie daar je mannetje hebben gestaan, petje af. Ik wens jullie nog een paar leuke dagen en een goede terug reis
Martien

Oma en OPa Boin

Geniet nog van je laatste paar dagen,en een hele goede reis terug
We hebben genoten van alle verhalen

Sanne

MEIDEN! Geniet er nog onwijs van zo de laatste dagen! ik heb genoten van jullie verhalen! en kom snel foto;s kijken! goeie reis terug en tot snel! lIefs San

Klaas en Lian

Geweldig die laatste verhalen. Jullie kunnen trots zijn op jezelf. Pak die laatste dagen en kom veilig weer thuis.

Ellen

He dames,
Jammer om te horen van de kraamkliniek.
Wel erg leuk om te horen dat jullie het op de dovenschool wel erg goed hebben gehad.

Zou graag als jullie terugkomen nog een keer willen meeten om eea even door te spreken!

Groetjes en fijne laatste dagen!

Fam Rietmeijer.

Het idee was al goed. De inzet daar is geweldig. En het blij maken van die kinderen is dubbel goud. Deze ervaring nemen ze jullie niet meer af. Succes en veel geluk de komende laatste dagen en tot snel.

willem en jolanda

Nou meiden geweldig!!! goed om te horen dat de laatste weken zo veel voldoening geven. ook leuk om te horen dat jullie weer snel terug komen want we missen jullie wel hoor. Ik heb trouwnes nog een paar schoenen nodig maat 43 svp
goede terug reis en we zien elkaar snel weer
dikke knuffels en een dikke zoen
je pappie :)

Joke

Geweldig goed werk hebben jullie daar gedaan, iedereen is trots op jullie.,maar ook erg blij als jullie weer tereug zijn.

Joke

moet natuurlijk zijn terug. Liefs Joke

Yvonne

Hoi meisjes, wat leuk om te horen dat jullie op de dovenschool zoveel goeds hebben kunnen doen! Ik had al die blije kindergezichten wel gezien willen hebben, bij het aantrekken van hun nieuwe schoenen! Wat hebben jullie al veel beleefd op deze bijzondere reis! Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en foto's hoor!! Nog heel veel plezier deze laatste week en zie jullie weer op schiphol. Dikke XX

Truusje

Na zoveel mooi werk gedaan te hebben.........lekker weer naar huis ! Dikke kus x

Anne Marie

Wat vliegt de tijd! Geniet nog van de laatste dagen/uurtjes en een goede reis terug!
Vol verwachting hoop ik jullie verhslen te horen en fotos zien natuurlijk!
Tof dat jullie dir gedaan hebben!
Groetjes Anne Marie